luni, septembrie 5

Pate de mazăre sau rețeta Mic dejun pentru ceva simplu, gustos și un munte de usturoi

Nu v-am povestit, dar m-am pricopsit de niște luni bune cu o alergie. Rinită alergică, mi-a zis medicul, iar eu continui să strănut și după încheierea tratamentului. Așa că acum mă "tratez" cu extract de coacăz negru și aștept minuni. Dar o să-mi bazez lupta împotriva alergiei și pe niște ceai de ghimbir, lămâie și turmeric. Până atunci, doar încerc să mă organizez mai bine și să-mi prepar poțiunea asta magică un pic mai des. Fiindcă usturoiul, fiindcă despre el voiam să vă vorbesc, nu poate fi pus chiar în orice. Dar cu siguranță poate și trebuie pus în pateul de mazăre.

Sursa

Era de foarte mult timp pe lista de rețete de preparat rapid acasă. Și asta de prin primăvară când l-am descoperit într-un bar din Brașov unde doi oameni au dat gata și o korma vegetariană delicioasă. Așa că zilele trecute, înainte de weekend când am pregătit paella vegetariană și ciorbă (de poftă, de frig și de duminică), am testat și pate de mazăre făcut în casă.

Avem nevoie de:

- 450 g mazăre (congelată)
- 2 linguri ulei măsline
- 2-3 căței mari de usturoi (în funcție de gust, curaj sau alergii)
- câțiva stropi de zeamă de lămâie
- sare și piper (proaspăt măcinat), după gust

Metodă de preparare:

Fierbem mazărea până poate devine moale și poate fi pasată ușor. Folosiți ce doriți: blender, robot de bucătărie, pisălog și mojar. Adăugați usturoiul tocat foarte mărunt sau zdrobit și continuați să amestecați. Adăugați și uleiul de măsline. La final, stoarceți o treime de lămâie, adăugând și sarea și piperul.

Desigur, vă recomand servirea următoare:
- toast, un strat generos de pate, 2-3 feliuțe de roșii uscate.

E doar o variantă de hummus muuult mai rapid și bogat în calciu și fier.

Sănătate!

4 comentarii:

  1. Eu de cateva saptamani tot stranut, iar de vreo 2 saptamani stranut tot mai des. Tare is curioasa ce.i dracia asta, avand in vedere ca nu am deobicei alergii. Sunt curioasa daca tu te refaci prin a manca mai usturoiat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună, Sabina! Nu ştiu dacă va trece cu/de la usturoi, dar cu siguranţă ajută. Sigur că nu voi avea cum să mănânc zilnic, dar mai încerc acum să fac cât de des pot ceai cu ghimbir proaspăt, lămâie şi turmeric. Fiindcă acum că vine toamna poate o să am un pic mai mult chef să beau ceaiuri fierbinţi şi, pe deasupra, picante. Mai am o colegă cu aceeaşi rinită alergică (or so says the doctor). Aşa că poate fi de la praf, de la aerul prea plin de noxe de pe stradă, de la foarte multe. Sănătate multă şi sper să-ţi (să ne) treacă. Mi-a mai recomandat cineva un medic homeopat, tot via Mic Dejun. Am de gând să-i fac o vizită dacă nu-mi trece. Te ţin la curent.

      Ștergere
    2. Eu m.am intors acum de la doctor..diagnostic rinita alergica, posibil de la plantele ambrozia sau artemisia. Nu le stiam dar sa ne pazim de ele :). Si da, trec si eu pe ghimbir si apa salina pentru nas, urmand ca in toamna sa fac o vizita la alergolog. Ne auzim daca e cazul. Succes!

      Ștergere
  2. Ufff... același diagnostic l-am primit și eu. Nasonez, Olynth și alte zece pastile a căror denumire le-am uitat-o. Zero efect. Dimineață mi-am făcut acel ceai și acum chiar mi-e ok. Nas desfundat și nu strănut (la noi în birou strănută mai toți colegii deci poate fi și ceva din cauza aerului condiționat). Deci ghimbir ras sau tocat, apă fierbinte, lămâie și jumătate linguriță turmeric.

    Keep me posted!

    RăspundețiȘtergere